Καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης υπαλλήλων Δήμου Θέρμου Β΄ εξαμήνου 2025
ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ
ΑΡΙΘΜΟΣ 243/2025
ΘΕΜΑ : «Καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης υπαλλήλων Δήμου Θέρμου
για το Β΄ εξάμηνο του έτους 2025».
Ο Δήμαρχος Θέρμου έχοντας υπόψη του:
- Τις διατάξεις του άρθρου 58 του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης − Πρόγραμμα Καλλικράτης».
- Τις διατάξεις των άρθρων 48 και 176 του Ν. 3584/2007
«Κώδικας Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων».
- Τις διατάξεις του άρθρου 20 του Ν. 4354/2015 «Αποζημίωση για εργασία καθ’ υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου».
- Την αριθμ. 2/1015/ΔΕΠ/ 5−1−2016 (ΑΔΑ: ΨΑΕΦΗ−Π07) εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών.
- Τον Ο.Ε.Υ. του Δήμου Θέρμου (ΦΕΚ567/2-3-2012).
- Τα επιμέρους υπηρεσιακά σημειώματα από τα οποία προκύπτουν οι εξαιρετικές, απρόβλεπτες και έκτακτες περιπτώσεις κατά τις οποίες οι υπάλληλοι του Δήμου
καλούνται να εργαστούν υπερωριακά πέραν του κανονικού ωραρίου εργασίας για την αντιμετώπιση των περιπτώσεων αυτών.
- Το γεγονός ότι στο Δήμο Θέρμου υπηρετεί μικρός αριθμός μόνιμων υπαλλήλων σε κάθε υπηρεσία.
- Το γεγονός ότι απαιτείται πρόσθετη και υπερωριακή απασχόληση του προσωπικού για την κάλυψη των παρακάτω αναγκών του Δήμου.
α) Για την οργάνωση και λειτουργία της Ειδικής Ταμειακής Υπηρεσίας του Δήμου.
β) Για την αποκομιδή των απορριμμάτων, τον καθαρισμό χώρων πρασίνου, το κλάδεμα των υψηλών δέντρων, την αποκομιδή των κλαδιών από τις κλαδεύσεις, την εκτέλεση επειγόντων τεχνικών έργων.
γ) Για την αποκατάσταση βλαβών στα δίκτυα ηλεκτροφωτισμού, την άμεση αποκατάσταση και επισκευή οδοστρωμάτων, τη συντήρηση σχολικών κτιρίων,
επιβλέψεις σε εκδηλώσεις, καλλωπισμό κήπων κλπ.
δ) Για την αποκατάσταση βλαβών δικτύου ύδρευσης – αποχέτευσης.
ε) Για την αντιμετώπιση διαδικασιών πρόσληψης εποχιακού προσωπικού λόγω ασφυκτικών προθεσμιών, παρακολούθηση υλοποίησης προγραμμάτων ΟΑΕΔ,
ενημέρωση δημοτολογίου κτλ.
στ) Για τον έλεγχο του προϋπολογισμού, συγκέντρωση και έλεγχο δικαιολογητικών, έλεγχο χρηματικών καταλόγων, επεξεργασία αρχείων κλήσεων κτλ.
η) Για την αντιμετώπιση πλημμύρων, πυρκαγιών και γενικότερα των έντονων καιρικών φαινομένων.
θ) Για την αντιμετώπιση καθαρισμού του Δημοτικού Καταστήματος και των Δημοτικών κτιρίων του Δήμου, λόγω εκδηλώσεων που γίνονται στο Δήμο και χρειάζεται καθαριότητα των κτιρίων και ειδικότερα της αίθουσας εκδηλώσεων του Δημαρχιακού Μεγάρου, διότι η καθαρίστρια του Δήμου είναι και καθαρίστρια στο Νηπιαγωγείου Θέρμου για τέσσερις (4) ώρες και οι ώρες για καθαρισμό των Δημοτικών κτιρίων δεν επαρκούν.
- Τις επείγουσες ανάγκες οι οποίες δημιουργούνται στις υπηρεσίες του Δήμου Θέρμου. α . Συγκεκριμένα, από το έτος 2011 έως και τον Μάιο του έτους 2025 συνταξιοδοτήθηκαν 16 υπάλληλοι και αντικαταστάθηκαν με τέσσερις υπαλλήλους που ήρθαν στο Δήμο μας, ένας μέσω κινητικότητας, έγινε μία (1) πρόσληψη ΠΕ Πολιτικού Μηχανικού μονίμου προσωπικού σύμφωνα με την 3Κ, μία πρόσληψη ΤΕ Διοίκησης Μονάδων Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπου αυτός ο υπάλληλος έφυγε γιατί διορίσθηκε ως Γενικός Γραμματέας σε άλλο Δήμο του νομού μας, χωρίς να υπάρχει περαιτέρω δυνατότητα αντικατάστασής τους και μία (1) πρόσληψη ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού μονίμου Προσωπικού σύμφωνα με την 3ΓΒ-2023. Αυτό έχει σαν συνέπεια την επιβάρυνση του ήδη υπηρετούντος προσωπικού.
Συν τοις άλλοις απαιτείται η υποστήριξη των συλλογικών οργάνων του Δήμου, των πρώην Νομικών Προσώπων του Δήμου που καταργήθηκαν και εντάχθηκαν στο Δήμο και δεν υπηρετούσε Διοικητικό – Λογιστικό Προσωπικό, καθώς και η απασχόληση υπαλλήλων του Δήμο για την τήρηση του ληξιαρχείου, την τήρηση των πρακτικών του Δημοτικού Συμβουλίου, των Συμβουλίων των Κοινοτήτων, οι συνεδριάσεις των οποίων πραγματοποιούνται εκτός ωραρίου.
Επίσης στο γραφείο ΚΕΠ, τα έκτακτα και εποχικά γεγονότα που αφορούν, στον έλεγχο της πληρότητας υποθέσεων πολιτών πριν την αποστολή τους στις αρμόδιες υπηρεσίες, κατά τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες, καθώς στο κανονικό ωράριο εργασίας εξυπηρετείται το κοινό με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η διεκπεραίωση των διοικητικών υποθέσεων εντός των νομίμων προθεσμιών. Με το ν. 3852/2010 μεταβιβάστηκαν επιπλέον αρμοδιότητες στους Δήμους όπως π.χ. συμμετοχή του Δήμου στην καταγραφή και αδειοδότηση των υδρευτικών σημείων (υπηρεσία υποδοχής).
β . Επίσης λόγω των έντονων καιρικών συνθηκών που πλήττουν την χώρα μας, χρειάζεται συνεχώς υποστήριξη από υπάλληλους στο αρμόδιο γραφείο πολιτικής προστασίας.
γ . Όπως προαναφέραμε ο Δήμος μας με το υπάρχον προσωπικό θα πρέπει να ανταπεξέρθει στις νέες αρμοδιότητες σε θέματα Δ/νση εμπορίου, Πρόνοιας κτλ.
- Ότι η δαπάνη που θα προκύψει από την ως άνω απασχόληση θα ανέλθει στο ποσό των 17.350,00€.
Η ανωτέρω δαπάνη θα αντιμετωπισθεί από τις πιστώσεις των ΚΑΕ 00-6032.001 ποσού 2.300,00€, ΚΑΕ 10-6012.001 ποσού 5.000,00€, ΚΑΕ 20-6012 ποσού 6.500,00€, ΚΑΕ 25-6012 ποσού 650,00€, ΚΑΕ 30-6012 ποσού 2.500,00€, και ΚΑΕ 35-6012 ποσού 400,00€ του Προϋπολογισμού του Δήμου Θέρμου έτους 2025.
- Την υπ’ αριθμ.34/2014 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Θέρμου που εγκρίθηκε με την αρίθ.42488/4046 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 1060/ τ.Β΄/2014, με την οποία καθιερώνεται η 24ωρη λειτουργία και κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες του προσωπικού της υπηρεσίας καθαριότητας.
- Το γεγονός ότι οι διατάξεις της παρούσας δεν αφορούν σε διοικητική διαδικασία για την οποία υπάρχει υποχρέωση καταχώρισης στο ΕΜΔΔ-ΜΙΤΟΣ,
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
-Καθιερώνουμε Υπερωριακή απασχόληση καθ’ υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου εργασίας των κάτωθι υπαλλήλων του Δήμου Θέρμου (μονίμων, ΙΔΑΧ, ΙΔΟΧ), για το Β΄ εξάμηνο του έτους 2025, ως εξής:
ΜΟΝΙΜΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ
- ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ − ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ – ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΕΠ
Υπερωριακή απασχόληση για απογευματινή εργασία μέχρι την 22η ώρα.
Για έντεκα ( 11 ) μονίμους υπαλλήλους των κάτωθι ειδικοτήτων:
ΠΕ Οικονομικού ένας (1) υπάλληλος.
ΠΕ Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών ένας (1) υπάλληλος .
ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού δύο (2) υπάλληλοι.
ΤΕ Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών ένας (1) υπάλληλος.
ΔΕ Διοικητικού έξι (6) υπάλληλοι.
Οι ώρες της απασχόλησης ορίζονται σε 120 το δεύτερο εξάμηνο του έτους 2025 ανά υπάλληλο, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα αυξομείωσης μέσα στο εξάμηνο.
- ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ
Α. 1. Υπερωριακή απασχόληση για απογευματινή εργασία μέχρι την 22η ώρα.
Για δέκα (10) μονίμους υπαλλήλους των κάτωθι ειδικοτήτων:
ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας ένας (1) υπάλληλος.
ΔΕ Κηπουρών ένας (1) υπάλληλος.
ΥΕ Εργατών Καθαριότητας έξι (6) υπάλληλοι.
ΔΕ 29 Οδηγών Απορριμματοφόρου δύο (2) υπαλλήλους.
Οι ώρες της απασχόλησης ορίζονται σε 120 το πρώτο εξάμηνο του έτους 2025 ανά υπάλληλο, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα αυξομείωσης μέσα στο εξάμηνο.
Α.2. Υπερωριακή απασχόληση για νυχτερινή εργασία, Κυριακές και εξαιρέσιμες.
Για τις (3) μονίμους υπαλλήλους των κάτωθι ειδικοτήτων:
ΔΕ 29 Οδηγών Απορριμματοφόρου ένας (1) υπάλληλος.
ΥΕ Εργατών Καθαριότητας δύο (2) υπάλληλοι.
Οι ως άνω ώρες ορίζονται μέχρι 120 το δεύτερο εξάμηνο του έτους 2025 ανά υπάλληλο χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα αυξομείωσης μέσα στο εξάμηνο.
Β. ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ
Καθιερώνει Υπερωριακή απασχόληση προς συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου εργασίας των κάτωθι υπαλλήλων του Δήμου Θέρμου, ως εξής:
ΔΕ Οδηγών Απορριμματοφόρου δυο (2) υπάλληλοι.
ΥΕ Εργατών Καθαριότητας έξι (6) υπάλληλοι.
Οι ώρες της απασχόλησης ορίζονται μέχρι 105 μηνιαίως ανά υπάλληλο, 105Χ8=840 ώρες το μήνα, ήτοι το εξάμηνο συνολικά 5.040 ώρες.
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Υπερωριακή απασχόληση για απογευματινή εργασία μέχρι την 22η ώρα.
Για τέσσερις (4) μονίμους υπαλλήλους των κάτωθι ειδικοτήτων:
ΠΕ Χημικών Μηχανικών ένας (1) υπάλληλος.
ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών ένας (1) υπάλληλος.
ΔΕ Χειριστών μηχανημάτων έργου ένας (1) υπάλληλος.
ΔΕ Οδηγών αυτοκινήτου ένας (1) υπάλληλος.
Οι ώρες της απασχόλησης ορίζονται σε 120 το δεύτερο εξάμηνο του έτους 2025 ανά υπάλληλο, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα αυξομείωσης μέσα στο εξάμηνο.
- ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΥΔΡΕΥΣΗΣ, ΑΡΔΕΥΣΗΣ, ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ
Υπερωριακή απασχόληση για απογευματινή εργασία μέχρι την 22η ώρα.
Για ένα (1) μόνιμο υπάλληλο των κάτωθι ειδικοτήτων:
ΔΕ Υδραυλικών ένας (1) υπάλληλος.
Οι ώρες της απασχόλησης ορίζονται σε 120 το δεύτερο εξάμηνο του έτους 2025 ανά υπάλληλο, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα αυξομείωσης μέσα στο εξάμηνο.
- ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ
Υπερωριακή απασχόληση για απογευματινή εργασία μέχρι την 22η ώρα.
Για έναν (1) μόνιμο υπάλληλο των κάτωθι ειδικοτήτων:
ΔΕ Ηλεκτρολόγου Εναερίτη ένας (1) υπάλληλος.
Οι ώρες της απασχόλησης ορίζονται σε 120 το δεύτερο εξάμηνο του έτους 2025 ανά υπάλληλο, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα αυξομείωσης μέσα στο εξάμηνο.
ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ(ΙΔΑΧ)
- ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ
Υπερωριακή απασχόληση για απογευματινή εργασία μέχρι την 22η ώρα.
Για μία (1) υπάλληλο Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου των κάτωθι ειδικοτήτων:
ΥΕ Καθαριστριών μία (1) υπάλληλος.
Οι ώρες της απασχόλησης ορίζονται σε 120 το δεύτερο εξάμηνο του έτους 2025 ανά υπάλληλο, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα αυξομείωσης μέσα στο εξάμηνο.
ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ (ΙΔΟΧ)
- ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ
Υπερωριακή απασχόληση για απογευματινή εργασία μέχρι την 22η ώρα.
Για μία (1) συμβασιούχο (Ειδική Συνεργάτης του Δημάρχου) υπάλληλο της κάτωθι ειδικότητας:
ΔΕ Διοικητικού μια (1) υπάλληλος.
Οι ώρες της απασχόλησής της ορίζονται σε 120 το δεύτερο εξάμηνο του έτους 2025, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα αυξομείωσης μέσα στο εξάμηνο.
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Υπερωριακή απασχόληση για απογευματινή εργασία μέχρι την 22η ώρα.
Για τρείς (3) συμβασιούχους (Ειδική Συνεργάτες του Δημάρχου) των κάτωθι ειδικοτήτων:
ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών τρείς (3) υπάλληλοι, (Ειδική Συνεργάτες).
Οι ώρες της απασχόλησης ορίζονται σε 120 το δεύτερο εξάμηνο του έτους 2025 ανά υπάλληλο, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα αυξομείωσης μέσα στο εξάμηνο.
- ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ − ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Υπερωριακή απασχόληση για απογευματινή εργασία μέχρι την 22η ώρα.
Για ένα (1) συμβασιούχο υπάλληλο Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, της κάτωθι ειδικότητας:
ΤΕ Διοικητικού – Οικονομικού ένας (1) υπάλληλος.
Οι ώρες της απασχόλησής της ορίζονται σε 120 το δεύτερο εξάμηνο του έτους 2025, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα αυξομείωσης μέσα στο εξάμηνο.
Η έκδοση των ενταλμάτων πληρωμής των υπηρεσιών θα γίνεται κατόπιν βεβαίωσης της υπηρεσίας για τις ώρες απασχόλησης εκάστου υπαλλήλου στα όρια των πιστώσεων του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2025.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Επίσης να δημοσιευτεί σε περίληψη σε μία (1) μια ημερήσια ή εβδομαδιαία τοπική εφημερίδα, να αναρτηθεί στον πίνακα δημοσιεύσεων του Δημοτικού Καταστήματος, να αναρτηθεί στη Διαύγεια και στην ιστοσελίδα του Δήμου.
Ο Δήμαρχος
Κωνσταντάρας Σπυρίδων